Grattis världen!

Igår kom jag isäng sent, klockan närmade sig runt 11a snåret när jag slutligen stängde av datorn, borstade tänderna och kröp ihop som en boll under täcket.

Idag är en historisk dag då USA valde Barack Obama till president och.. ! Jag orkar baske mig inte skriva om valet förutom att jag är sjukt nöjd och stolt över att USA tog sitt förnuft till fånga och röstade för förändring. På vägen in till jobbet fick jag höra John McCain läsa sitt nederlagstal och jag blev baske mig tårögd men det slår inte när jag läste Barack Obamas tal till nationen och då stod jag och knep ihop för att inte brista ut i gråt. Jag vet, talet är skrivet av proffs men det låter så äkta, och alla bilder, och intervjuer med människor som har röstat. Det är underbart att se!

Iaf, har ni inte läst/hört talet som Barack Obama så länkar jag det här: segertalet och ta er tid att läsa igenom det. Jag fick gåshud och tårar i ögonen för det var sjukt jävla bra. Och jag tror verkligen på förändring nu, USA och resten av världen behöver det. Obama kommer att få axla en väldigt stor och viktig roll när han flyttar in i Vita Huset den 20e januari och det gäller för folket att ge honom tid och låta honom göra misstag.

Sedär! Nu blev det en lång radda med ord om valet i USA i alla fall. Jag är som sagt sjukt nöjd, och Grattis världen! Det är inte bara i USA detta valet har betydelse utan detta kommer att synas överallt runtom i världen och troligtvis kommer det att vara till det bättre!


Btw? Mona Sahlin som statsminister? Eh nej, det skulle inte gå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0