Clownen på skiftet..!

Är nog jag! Utan tvekan! Jag driver mest hela tiden med alla, inklusive mig själv, dansar och gör försök till att sjunga (tack och lov att det skrammlar en hel del på jobbet!), samt busar och håller på med en massa hyss hela tiden. Gubbarna tycker att dte är hur roligt som helst så jag bromsar ju knappast utan fortsätter med mina upptåg utan nåd.

Idag var jag sjukt trött på morgonen så jag såg väl sur ut, vilket jag fick höra ex antal ggr och det gör mig ju inte gladare precis men! Det var stopp i Måleriet idag lagom till rastkörningen vid lunch så på den timmen då jag har 2 stationer att köra så stod allt stilla... Jag satte mig i stolen och somnade och vaknade inte förren Gunnar var framme och petade på mig vilket var efter 45 minuter. Jag hoppas att inte chefen hade gått förbi..! Haha! Efter lunchen där så blev jag helt galen, typ damp/adhd/hög, vad ni nu vill kalla det. Så när låten dök upp på Ipoden blev jag vild och dansade som fasen, "fuldansade" alltså, sjukt roligt och gubbarna skakade på sina huvuden och gjorde sig beredda att ringa psyket direkt. Och ja, Miika, kan du gissa låten? Exakt! Alphabeat - Fascination som jag spelade om och om igen säkert 20 minuter och var helt galen. Som sagt, jag har fått många skumma blickar på mig idag men wtf, jag är ju alltid utstirrad på jobbet av en eller en annan anledning. Jag är ju knappast normal, dessutom är jag tjej och ser okej ut i en mycket manlig miljö, haha!

Aja, sen ar min morgon helt fucked up idag, jag hade min värsta bad hair day på evigheters evighet och eftersom jag avr halt groggy när jag vaknade hade jag ju knappast koll på något. Så, mina rutiner blev en enda stor röra men eftersom jag är proffs på att stiga upp tidigt och klara av saker och ting i halvt hysteriskt tillstånd så kom jag iväg i tid och var på jobbet i god tid. Phew!

De spelade Ted Gärdestad på radion idag, Sol Vin och Vatten och av någon anledning så kom jag att tänka på skolavslutningarna i mellanstadiet och speciellt när vi i kören skulle sjunga Visa Vid Vindens Ängar i kyrkan. Den var så svår att sjunga och gick så högt att jag stundtals stod och mimade..! Haha! Men roligt var det, eller som den gången då jag, Johanna och Nina spelade en mysig sommarlåt på tvärflöjt, DET var en höjdare men iofs under hela min flöjttid spelade jag ju en hel del duetter nu när jag tänker efter..

Visa Vid Vindens Ängar - Mats Paulson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0