Jag försov mig nästan!

Ja det var ytterst nära att jag försov mig imorse kl 04.30 efter ytterligare en natt på 4.5 timmes sömn. Jag vaknade tittade på mobilen, stängde av larmet och sjönk tillbaka på kudden för att sträcka ut mig. 5 minuter senare vaknade jag och insåg att jag var sen, skulle ha försovit mig om jag inte vaknat. Tur det! Ibland så händer fantastiska saker, haha. Men usch usch, för tidiga mornar och lite sömn. Läste i Metro idag (eller var det gårdagens tidning) att människor som sover mindre än 7-9 timmar per natt (du går säker Anna)! har en risk för att utveckla fetma då kroppen hanterar sömnbrist likadant som stress = kroppen samlar på sig fett för att överleva "hotet". MEN å andra sidan, skulle dte här stämma borde jag troligtvis vara en klump på 200kilos-klassen efter snart 2 år på volvo och konstant smaskande småkakor ur frysen. Så jag antar att även fast jag går omkring som en zoombie på jobbet på förmiddagarna (och på nätterna OCH på eftermiddagarna, trots att jag sover) så krävs det en jäkla massa mer innan jag når upp till 200kilos-klassen. Det skulle alltså bli 4stycken Emelie som finns idag, sjuk tanke.

Och jag hörde gubbjäveln idag igen, min morgon var förstörd- tills jag pratade med J och han höll med och sa: Vi har försökt rösta ut han ur facket i många år, men det är alltid några som lyckas se till att han håller sig kvar där.. Lovisa hade snackat med sin farsa (som är högt uppsatt tjänsteman) och han sa samma sak. Usch usch!

Ikväll hoppas jag på en sjudundrande kväll med en Frasse på bättre humör än igår, det behövs verkligen.  


Nej, back to work i guess, ska bara skumma igenom Michailovs, Annas och Lisens blogg och se ifall dom har skrivit nått nytt och kul!



Hehe, nej jag gillade ju inte grönt te egentligen men Kahsmir som jag berättat tidigare om är supergött. Teet jag drack igår, Käresta, är ett svart te. Så nu vet du Lisen! ;) Är ni sugna får ni komma förbi så får jag helt enkelt bju på en slurk! haha

Kommentarer
Postat av: lisen the king

haha jaså du säg det. så du tror det skulle gå hem
till och med hos en icke te drickare?? för mig smakar alla teer likadant, varmt vatten. (trots att jag har haft smakgrejen i länge)

2008-05-22 @ 18:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0