Gubbjävel!!

Alltså ibland vill man bara skjuta folk!! Gahhh, jag var så jävla förbannad ohc jag var inte ensam vill jag lova!

Förra veckan hade vi fackmöte där några gubbar berättade för oss om ombygnationen och hur det kommer att drabba oss i längden med en ny svetsline osv. Det var inte glada miner men för att få ha kvar fabriken här uppe krävs det en förändring därav byggs en ny svetsline som kan ta uppemot 90 000- 120 000 lastbilshyttar om året.

På den nya linen kommer vi att kunna göra 450-> stycken hytter om dagen, nu gör vi bara 250-300 typ. Men utseendet kommer att bli sjukt snyggt, terass på andra våningen att softa på i sommarvärmen, fikarum på andra våningen, hytter som bufferteras 5 meter upp osv. Och dte snyggaste måste ändå vara en glasfasad ut mot framsidan. Läckert!

Men för att återgå till gubbjäveln, som jag var rasande på hela vägen hem i bilen, idag var företagets projektledare för hela ombyggnaden av DO3 på plats för att berätta om samma sak som facket, fast ur deras synvinkel ofc. Hur bra som helst, verkligen, det blir snyggt och läckert, men, MEN! Personalen kommer så småning om att skäras ner osv, det är ju naturligt. Gubbjäveln, som också jobbar fackligt (hur fan kan folk välja han?!) drygar sig och ställer dumma frågor, och: Nej men så sa ni minnsann inte förra veckan, har ni ändrat er nu? Ska vi få rotera nu, förut var det ju inte så? Gubbjäveln sitter för fan med i arbetsgruppen som håller i allt det här och han representerar oss och han VET redan om att förtetaget har sagt ja till rotation. Han ställer dryga frågor enbart för att folk ska bli ännu surare på företaget och att dom behandlar oss som skit osv. Hela tiden, gissa om att alla var upprörda?! Ingen ville höra på hans skitsnack och förstår hur pinsamt det är. Han representerar oss och beter sig som ett asshole. Jag förstår seriöst inte hur någon kan arbeta med den karln, han är seriöst sjuk i huvudet.

Bonufrågan kom också upp, vi har ett central och ett lokalt, båda är jättedåliga och ger tjänstemän mer bonus eftersom bonussystemet grundar sig på din lön, inte på arbetet vi utfört. Projektledarna och teknikansvarige har inget att göra med bonusen, och endå är det e jävel som frågar om bonusen hela tiden. Cheferna blir tiilslut så less att dom säger; Vi är här för att prata om DO3 och bygget, inte om bonusen.

Ahhh så dom fjantar! Det är så jävla pinsamt, visst förstår jag att folk blir missnöjda över knapphändig information (jag också) och att vi ska få en ny line. Men dom behöver fanimej inte skämma ut oss! Gahh! Hur många som helst satt och muttrade när gubbjäveln drygade sig, men han fortsatte bara. Alltså, sånna personer skulle jag seriöst kunna strypa.

Jag luftade mina upprörda tankar med pappa och mamma sen när jag kom hem. Och nu gör jag det igen, så förhoppningsvis ska allt kännas lättare. PLUS att den där gubbjäveln kallar en för: min lilla älskling, lilla fröken, och lilla damen, hur förnedrande är inte det?! Jag svarar inte ens när han håller på sådär, tror han ska fatta att man inte tycker dte är roligt. Men nej, han är som sagt en gubbjävel med endast få hjärnceller kvar; två för kuken och två för att kunna dryga sig. Hejjar han med: Hej! Klart man svarar då, men då får man minsann höra; Jaha, är du på bättre humör nu? Vafan??!?!?!

usch!

Och jag sov så hårt att jag fick märken på överläppen av jackan när huvudet sjönk ner mot jackkragen. Sjukt, tror tom att ringningen på alarmet var nära att snooza. Skandal!


Fotbollen var inställd idag igen, förra veckan var det hockey, är det champions leauge finalen i moskva idag eller vad?! Suuuck!

Och fotboll, Zlatan som jag aldrig gillat, I like him. Förlåt för alla ionda tankar, du är bäst! Däremot kan vi bojkotta Henke Larsson. Han kommer till EM nu när em-kvalen och jobbet är gjort. Fyfan. Och han är inte lika bra som förr, nej ge chansen till Rosenberg eller nån annan, Henke får gärna hamna i frysboxen!!!

äsch då! Ärtsoppa till middag?! Är det ens gott...? EEE



Den enda höjdpunkten idag var den supersnygga byggjobbaren jag såg! Thihi!

Kommentarer
Postat av: Michailov

Här hettade det då till rejält!! Du får väl köra upp en lastbilshytt i röven på gubben så kanske han blir tyst!

2008-05-21 @ 17:00:05
URL: http://michailov.blogg.se
Postat av: lisen the king

oj oj, här var det upprört! du verkar ha haft en dryg dag. zlatan har jag alltid gillat:D

2008-05-21 @ 17:12:11
Postat av: Benson

is yer friend

2008-05-21 @ 18:01:38
Postat av: Benson

Jag trodde det man skrev i URLn kom med :( www.jämo.se +is yer friend

2008-05-21 @ 18:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0