Frusen

-2 grader ute nu. Frost på rutan. Stämpelklockan var trasig så vi drog hem en 30 minuter innan vi slutade. Men shhhh! Det behöver dom inte veta. Helt sjukt vilket väder, och vi är i maj. Jag har nyss frossat i mig en tallrik med Start! Premium, askalas vad gott det är! Ska sova nu. Drömlöst hoppas jag. För dte var inte vacker dröm jag hade inatt. Min bästa vän svek mig, hånade mig och sen förstod hon inte ens varför? Det var väl inget fel med det?

Av någon underlig anledning kom jag att tänka på min novell från Svenska B, novellen om Döden. Min var klart orginellast (hur nu det stavas?!) sa vår lärare. Jag blev himla glad för dte var/är inte ofta jag sticker ut på lektioner och i livet. Det var underbart kul att se hur alla vände sig om , kastade en blick på mig och sen snabbt bläddrade längst bak i vår novell-samling för att läsa MIN novell. Hoho! Dom flesta hade skrivit om "normala" döden tjafs, cancer, självmord etc. Jag hade skrivit en rapp fiction/fantasi novell om en kille som redan var död och på vägen till himlen korsades hans väg av något mörkt...

Eller min novell från andra världskriget, den var inte heller så dum. Jag skrev den i nian och den handlade om en dansk motståndsrörelse, mycket spänning, mord och dramtik. Jag skrev ju mycket förut och shit vad jag ritade. Hur mycket som helst! Rita rita rita! Helst på lektionerna, men konstigt nog så hängde jag med. I alla fall nästan.
image15
Den här ritade jag på våren i 3an tror jag. I blyerts sen la jag färg på den i photoshop

Ah well, ska sova nu. Äta mera Start! imorgon. Se på Desperata Husfruarna, hoppas att Vampire Knight är hemladdat (ska snoka i brors dator), walk the dog som man säger på ä(e)ngelska! Blåsa en sväng i tvärflöjten, jag känner att det är hög tid för det igen. Och min bästis har slutat! Hur jobbig är inte det?!

Anna, Lisen! Vad sägs om "What happens in Vegas?" med vår vackra Cameron Diaz och Aschton Kutcher på Lördagkväll?




Om jag kunde skulle jag göra allt bra igen...!

Kommentarer
Postat av: lisen the king

ahhh, jag är taggad! den vill jag se. btw. de där berättelserna blev man ju lite nyfiken på ;)

2008-05-14 @ 14:37:38
Postat av: annie

var det jag som svek dig? eller har du en annan bästa vän :)
ja, jag är på! om jag inte ska till tavelsjö... hmm, ska kolla upp det där men annars ABSOLUT!

2008-05-14 @ 17:57:56
Postat av: annie

då ber jag väldigt mycket om ursäkt för det usla sveket, jag skäms som ett djur!

ja, men att lägga in kommentarer blir ju litegrann som en gästbok... även om det är lite svårare att svara och hålla koll på allt!

2008-05-14 @ 19:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0