another day

Och vi säger lycka till och ha en bra dag på jobbet Lowe! Imorgon, alltså tisdag, vilket egentligen är idag men skitsamma, ska han få börja arbeta igen efter sin sjukskrivning. Knäoperationan har slitit men som Lowe har jobbat sig tillbaka! Fit for fight, ja nästan i alla fall. Till vintern blir han imba på snowboard igen!

Annars har jag haft en lååång, lååång och tråkig dag på jobbet. Det som verkligen livade upp och fick mig och Lovisa att vara sur säkert 2 timmar var när JP (63år) vägrade att ge sig. Helt sjukt! Vi diskuterade vad Pingst var för slags helgdag. Jag, Lovisa och Gunnar hade någonstans i bakhuvudet att Pingst var en kyrklig högtid. JP sa: Men aldrig! Kyrkan kan ju omöjligt ha den som en kyrkhelg. Haha, vi andra butte blickar och försökte förklara att jo men Pingst är 50 dagar efter påsken och att det har något med religion att göra. Vi diskuterade det där ett tag men JPP vägrade ge sig fast vi var 3 mot 1. Senare kom också en 4e gubbe in och höll med oss. Men nej, JP vägrade hårdnackat att tro på oss. Lovisa kom med ett snyggt inlägg: Varför tror du Pingstkyrkan heter som den gör? Jo för att Pingsten har något med religionen att göra och därför valde en frikyrka att döpa sig till Pingstkyrkan. Haha, JP höll på att gå i talket. Jag fick i uppdift att kolla upp det där och JP sa: Ja men jag kollar upp det där på mitt sätt imorgon. (underförstått; det rätta sättet) Ditt sätt? frågade vi förvånat. Och det var inte allt; Vi pratade om Hagamannen och hans fängelsestraff på 14år. Efter 2/3 av straffet är han ute igen sa jag. JP glodde på mig och sa; nej det gör han inte. det har dom tagit bort, nu måste man sitta kvar alla år. HAHAHA! som vi garvade, vi var återigen 3 mot 1 och han vägrade att ge sig. Sen försökte han snyggt snirkla sig ur situationen genom att säga; jag ska kolla upp det där.

Och som jag lackade på gubbjäveln idag när han sa: Ja gå du nu efter oss så behöver du inte göra nått. Vafan är det med han? Han är typ den lataste på hela avdelningen och om jag slackar det minsta så får jag minnsan höra det direkt. Han gör alltid så men itne klagar man för det. AAAAHHHHHH!!

Well, jag får aldrig vara glad!

Träning onsdag och tro det eller ej så har jag knappt nån träningsvärk alls sen matchen!


I alla fall, jag surfade genast in på datorn, sökte på ordet Pingst och kablaaam!

Pingst infaller 50 dagar efter påsken och markerar dagen då kyrkan föddes. Det var nämligen på pingstdagen som apostlarna för första gången döptes tillsammans med närmare 2000 människor i Jesus namn till syndernas förlåtelse. Pingst är också en judisk högtid dår Moses fick de 10 budorden på berget Sinai.


Annars har kvällen vart seg, som jag sagt. Jag ska gå och sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0