Ahhh Mohammed!

Faan vad jag blev glad idag när jag kom till arbetet! Jag skulle plocka ur handskar från mitt skåp och upptäckte att det stod ett meddelande där:

Tja bonden..! Jag saknar dig och den lilla dvärgen Lovsia. Ha det fucking bra! /jag

För några månader sen så gick vi upp från 2skift till 3skift och Mohammed började på samma skift som jag och Lovisa. Vi blev bästisar, verkligen, han var som den "tredje systern" i gänget. Vi hade så sjukt roligt men som vanligt så ställer våra gamlingar till det hela vilket gjorde tillslut att Mohammed bytte skift så nu ser vi bara varandra i skiftskarvarna, ibland. Alltför sällan imo. Enligt Mohammed så är jag bonde eftersom jag bor 3mil utanför Umeå, och Lovisa är dvärg för hon är bara 160 cm lång (Mohammed är max 170cm) så det är vårt interna skämt. Jag och Lovisa stod och rodnade över detta "kärleksmeddelande" som ett par förälskade tonåringar och vi blev verkligen glada över att vår broder har hört av sig när vi inte setts på säkert 3veckor. Hur kul som helst, det gjorde verkligen att hela natten har gått dubbelt så fort.

Men JP den gamle stofilen fattade inte att det var skrivet på ett skämtsamt sätt utan han kom stövlandes och frågade vem som hade klottrat på mitt skåp och hur han kunde kalla Lovisa för "lilla dvärgen". Haha säger jag bara. Han är väl för gamal för att ens ha uppfattat vad ett internt skämt är för nått. Jag fattar inte varför han lägger sig i ens, för vi blev då superduperglada!! Thihi! Nu ska vi ara busiga tillbaka och skriva något på hans skåp..

Snart är natten slut och jag får åka hem och sova. Äntligen!

Det slog mig igår natt att det har tagit två hela år för min kropp att förfalla från väldigt vältränad till otränad. Som exempel kan vi ta att mina magrutor har i princip försvunnit. Visst, spänner jag mig så syns dom, men tidigare så behövde jag inte ens spänna mig. Och för att inte tala om armar, ben och konditionen. Pew! Illa illa, skärpning! Tur att fotbollen drar igång, det blir förhoopningsvis en kick som får mig att vilja börja träna igen! Missförstå mig inte, jag har tränat under dom här två åren, innebandy och åkt skidor/bräda men inte på långa vägar som tidigare år. Då hade jag endå 8-10 pass i veckan på många timmar. Nuförtiden har det blivit 4ggr i veckan kanske och nu på slutet nästan inget alls.. Men alltså inte lika mycket som förr..

Aye, back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0