1000grader varmt, en paj ugn och en stalker!

Så är läget på Volvo Lastvagnar AB i Umeå ute på Böleäng.

Det är ca 30+grader ute i solen, inne ligger vi på samma temperatur, tur vi har tak annars hade vi varit stekta. Eftersom ombyggnationerna fortskrider betyder det att saker och ting fungerar inte riktigt som de ska. Till exempel kan jag berätta att ur våra ventilationspelare blåser det VARM luft?! Och det är en aningen onödigt. Tack och lov att jag inte behöver svettsa idag, då hade man ju runnit bort i alla kläder och värmen. Som det 'är nu går jag omkring i t-shirt, har kavlat upp byxbenen och är sådär lagomt cool, men jag är lite skraj eftersom tidigare ggr jag har tagit av mig jackan har det resulterat i 2 ärr på armarna. Sytt och grejjat, men jag ska försöka hålla mig ifrån det den här gången!

Det är så äckligt varmt att man svettsat tom i handskarna, och för att inte tala om fötterna. Sen fick vi låna 4 gubbar eftersom vi har en del som slackar/lediga idag, cohd et blev ju inte bättre av det, haha. Ojoj!

Dessutom har en ugn i måleriet gått sönder, och det tar ca 2timmar för varmluften att försvinna (där man torkar hytterna efter att dom blivit målade) så ingen vill ju vara där inne och försöka laga felet heller. Och på line står det stilla, våra stationer har varit trasiga titt som tätt och jag har snackat med Kristina som har fått en stalker på jobbet!

Idag händer det saker! Hahaa! Kristina var en av tjejerna som följde med IF metall upp till Tärnaby för att åka skidor och av alla killar som var med så fanns det en lite äldre hyffsat skum kille. Han har nu börjat stalka henne på jobbet, smyger omkring på hennes arbetsplats och tittar på henne. Han har tagit reda på info osv, och detta trots att han vet att hon har barn och sambo. Helt otroligt. Hon jobbar med oss idag och står ensam uppe på balken och svetsar (hon drog kortaste strået) och han står på sin arbetplats och tittar på henne. Hon var lagom glad över det, haha!

Jaa ojoj, än har man inte råkat ut för nått sånt, phew! Men istället fick jag världens sörrakuse som snackar i ett om allt och ingenting. Och DET är lite jobbigt vill jag lova! Hahah! Tack och lov att vi fick en cola av chefen iaf, slurp!

Nej jag ska dra och äta middag nu i alla fall, det blir riktigt gött! Kycklingwok är det bästa!

Smält inte bort i värmen!

Kommentarer
Postat av: lisen the king

haha, vilken dag du haft då.. kan tänka mig att det är varmt där borta ;P

2008-06-05 @ 18:40:25
Postat av: Michailov

Ojdå! Måste vara varmt när man svettsar tom I handskarna!?

2008-06-05 @ 23:07:03
URL: http://michailov.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0