Industrislaven!

Ah shit, jag har jobbat i en av Sveriges största privatägda företag i 2år nu; Volvo Lastvagnar AB i Umeå.

Jag började som sommarjobbare för två år sedan, direkt efter studenten som plåtmontör och svetsare. Im still there, men vem är dum nog att tacka nej till en lön på sisådär 18-19 000 efter skatt? Semseterlönen slutade på dryga 25... Inte dåligt, så jag stoppar undan så mycket som möjligt så jag har när jag ska börja studera. Och jag ahr inte helelr den minsta utbildningen för att jobba inom industrin, gick Naturvetenskapsprogrammet men man kan ALLTID nästla sig in bakvägen..

Imorgon är vi egenltigen lediga men jag var dum nog och skrev på övertid så jag kommer att jobba 0600-14.30 imorgon också. Iofs så är det inte småpotatis vi tjänar under övertiden, timlönen komemr att ligga någonstans runt 360kr. Dock kommer vädret att vara underbart fint, precis som idag så det känns endå liite surt.

Jag såg den mest perfekta överkroppen av alla överkroppar idag, solbrun, muskulös, tvättbräda och tro inte att jag satt och sneglade lite när vi satt ute på rasten.. Haha! Snacka om att det var varmt, man fick lov att kavla upp byxbenen när vi satt där ute, och lyckos killarna som kan ha bar överkropp.

Och tur att jag slapp svetsa idag, förstå hur varmt det är inne i fabriken?!

Annars så hatar jag min sommarjobbare, en mera dryg och "perfekt" människa får man leta efter. Så där jätteduktigt trevlig, plastig och aldeles oäkta... Usch usch! Och seg som attan, ingen stressfaktor alls fast man säger åt henne att skynda på. En av killarna är inte helt riktig i huvudet heller. Han hörs onanera i duschen?! Amagad, iofs har vi bås men alltså, det är ju fortfarande människor omkring en som hör. Han verkar inte förstå att folk vet om det... Haha!

Aja. imorgon och sen 5 nätter till veckan och sen har jag semester i 4 hela veckor! ASkalas vad härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0