Batman - The Dark Knight!

Jag, Sofie, Pappa och Lowe var på premiären av Batman - The Dark Knight.

Det finns ingen underbarare film, det har inte gjorts en sån här bra film på år och dag. Det är en av dom bästa filmerna Hollywood har producerat på... jättelänge. När man såg Batman Beginns förstod man att det avr något stor på gång. Den filmen var grym, den nya är verkligen ännu mera häftig! Inte en lugn stund, action, fights, love (precis lagomt mycket), skratt avlöstes efter varandra och det talas redan om en Oscar till Heath Leadger för hans roll som Jokern. Han var precis rätt man för att spela den galne Jokern, och galen var han verkligen. Och det finns INGEN snyggare man på jorden än våran Christan Bale - Bruce Wayne, Batman. Så jäkla snygg och stilig karl, och exakt rätt. Både i sitt Real Life liv som rik och bortskämd pojkspoling till Batman, the protecter of Gothams citizens.

För att inte riskera att spoila något för eventuella besökare så kan jag avsluta med att säga att vi alla blev sålda på den här nya Batman filmen. Jag och syrran är seriöst kär i hela filmen.

Jag känner verkligen stor sorg för att Heath Leadger dog i sömnen för ett antal månader sedan. Han har alltid gjort feel good filmer såsom En riddares historia, 10 orsaker att hata dig, Brokeback mountain och var den snygga flickidolen det stort F. När jag först hörde att Heath skulle spela Joker i den här filmen blev jag rätt paff, kunde verkligen den undersköna skådelspelaren spela galen och ond? JA! JA ! JA! Han gör rollen till sin och han gör Jack Nicholsons roll som Jokern till ett minne blott. Heat är fruktansvärt mycket bättre än Jack någonsin va i samma roll och det var riktigt roligt att se hur Heath växte som skådelspelare i mina ögon. Han blev en superstar och visade samtidigt att ett pretty face kan göra mer än att bara spela flickidoler.

Jag önskar det var lite mer engelsk humor av master Bruse's betjänt Alfred för det finns inget bättre än dold engelsk humor med tonvis av sarkasm. MEN! whaj, whaj whaj, Katie Holmes. Jag saknade henne för den nya var inte lika bra... Påsar under ögonen och säkert 10år äldre än mr Wayne, det passar inte riktigt.

Jag är helt salig, jag älskar filmen!
För att poängtera en sak: Ska ni bara se EN film iår, se den här! Annars är det fan skandal!!


Imorgon, eller rättare sagt snart, kvart i 7 stiger jag upp för att åka till Åskilje (igen) och ska tillbringa dagen på auktion.. Mormor ska sälja all sin skit och flytta in till Lycksele. Jobbigt, och det kommer att vara sjukt fint väder! Bah! Men jag skall dra mitt strå till stacken, jag cokså. Ska lägga mig i min obäddade säng och sova några timmar.

Laters!




"Why so seriuos? Lets put  a happy smile in that face!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0