Nu är jag varslad!

Facket och företaget förhandlade klart om listan i fredags och igår måndag släpptes den och från början var det 520 stycken som blev varslade. Eftersom företaget ville behålla vissa nyckelpersoner (de med stora nycklar..!) så sjönk varslet ner till 485 stycken. Jag och många andra fick besked igår om att vi är varslade den 1a april. Jag visste ju om att jag skulle bli varslad men det avr endå skönt att få det svart på vitt att jag blev det. Svårare för andra gubbar på mitt skift de låg på plats 472 och sånt så det var verkligen tråkigt för dem. De har ju familj och grejer och vad har jag på den fronten? Nej exakt, singel och barnlös, tack och lov! Nej usch, jag lider med alla ungdommar och vuxna som har trott att de skulle få jobba på volvo lastvagnar i många år (kanske för alltdi) och så har de skaffat familj, hus, bil, prylar..

Nästa vecka ska vi ha personligt samtal med chefen och skriva på papper och sånt där. Och företaget har gått ut med ett erbjudande om att sluta den 19 december och få 105 000kr med sig i bagaget. Det enda sättet du kan vinna på det där är om du har ett jobb att gå till direkt, eller plugga veckan efter, eller ska ut och resa under en längre tid och du vet om det. Du får nämligen inte A-kassa på 4a månader och det blir ju typ som om du skulle ha jobbat på volvo i 4a månader till. Typ. Och sen skattar man på 100 000 blir det kvar ca 60.000 så nej tack.

Och chefen den stackaren var så stressad igår över att behöva varsla folk så jag hann inte ta St:Anton med honom. Men det kommer, det kommer..

Jag ska också ta och ställa mig i bostadsköer runt om i landet, ska ta och göra det i helgen. Lika bra att göra det på de flesta håll i Sverige där de har stora universitet för man vet ju aldrig vars jag hamnar när jag har bestämt mig för vad jag skall plugga sedan i höst. Cheers!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0