NEEEJJ! What do to, what to do?

AHHHHHHAHHAHAH!

Nu har de ställt till det för mig! Pappa och gubbarna på hans skift satt igår och räknade ut att jag, JAG skulle tjäna på att söka och plocka ut de 105.000 vi får från företaget i avgångsvederlag. Där är exakt den summan jag skulle ha tjänat ifall jag väljer att jobba fram till den 1a april men tar jag pengarna slutar jag redan den 19e december.

Jag har ju tänkt att vara ledig i 4a veckor och åka skidor, vilket jag har fått beviljat, och för att kunna göra det ska jag använda mina komptimmar och mina obetalda semesterdagar.

MEN! Jag tjänar på att ta avgångsvederlaget och plocka ut alla mina komptimmar i pengar, då snuvar jag ju företaget på pengar istä'llet för att jag bara ska ha normal lön. Typ, ni förstår? Sen får jag ju vara ledig och få lika summa som om jag hade jobbat. Jag slipper dessa hatiska eftermiddagsveckor och jag kan cokså boka en biljett DIT men inte hem..

Måste ju också ta tag i att söka utbildning på riktigt så detta blir kanske bra? Jag kan ju alltid springvicka på dagis och dylikt för att få tiden att gå. Typ...

Usch! Jag har beslutsångest som fan. Måste bestämma mig innan tisdag, det är sista ansökningsdagen på tisdag. Ska ringa facket imorrn och tjöta lite med dem och höra vad de har att säga. Typ.. ja..

MAMMAA!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0