5xBodén!

Jag åkte som sagt in till stan för att se på IBK Dalen herrar spela sin sista superligamatch innan juluppehållet tillsammans med Anna, Sofia, Maria och Cornelia. Det var hög mysfaktor trots de otroligt osköna sittplatser som finns i Gammliahallen, den tjocka gubben som satt till höger om mig, snorungarna framför mig och den enerverande rösten som sa: Den gula bollen kan ni byta in mot en trisslott, den svarta mot sportdryck och den röda mot ett nummer av innebandymagasinet och eftersom det var Alexander Bodén som gjorde mål kan ni byta in den gröna bollen mot en pizza från (tappade namnet på pizzerian) och ja.. Det avr så det var.

995 personer var och såg matchen mellan Dalen och Jönköping, och gissa vilka som fick pisk och fick åka smålandsbussen hem med svansen mellan benen? Exakt, jönköping. Dalen hade stundtals lekstuga och vann slutligen med 8-4 varav lillebror Alexander Bodén gjorde 5 mål, Ketil Kronberg (Sveriges blekaste norrman) hände dit 2 och Westling gjorde 1. Det roliga är för något år sedan var det stora snacket om Peder Bodén men iår har lillebrorsan Alex klivit fram och äger. Awseome!

Jag hann snacka lite med Sofia också och det visar sig att vi ska bo i en nybyggd lägenhet en bit från centrum och från backen men det fanns internet vilket betyder att jag ska köpa mig en labtop och ta med mig. Mamma tyckte det var en utmärkt idé, fniss fniss! Annars så är  Sofia lika taggad som jag och hon sitter och kollar biljettpriser hela tiden vilket är bra för jag har som vanligt ingen koll... ;)

Anna såg bra ut som vanligt så snart är hon tillbaka i springskorna igen. Hennes David verkar mycket söt, + i kanten fär besöket i Övik när hon var nyopererad. Jaa, det var väl allt för tillfället.

Men alltså, jag blir sjukt sugen på att verkligen bli bra i innebandy när jag ser en sån här match men sen när man tränar och kommer tillbaka till verkligeheten igen så.. är det inte lika roligt..! Hhaha!

Nej över till mina missions nu...

Kommentarer
Postat av: Miika

Jag håller med din mor! ;D

2008-12-21 @ 19:59:05
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0