Bäck Home Again!

Jag är äntligen hemma igen från 10 dagars resande genom i princip hela södra Sverige. Solen skiner på villa villekulle i vännäs, (det spöregnade för 2 minuter sedan men det skiter vi i) och jag har fått mammas hemmlagade mat.. Guuu see gött! Skummade igenom mina inlägg från resan som jag skrev i strömstad och det var lite oordning där vill jag lova! Men men orka bry sig om det. Nya friska tag ska det bli, börjar med... Pjtaa, jag hamnade i Småland efter Strömstad..

Erhmm... Blir ett långt inlägg igen nu ! Ska fatta mig kort! Kommer säkert att lägga in mera senare..

I tisdags reste jag och Lowe vidare, fört ner till Göteborg igen och sen vidare med bussen in till Småland, Sävsjö, Bodafors. En liten liten håla på ca 2k invånare som spanar i fönstrena när man går förbi på gatan och där bor då Lowes morsa. Så tisdagkväll var vi framme, onsdag dag hängde vi med Lowes morsa och på kvällen kom Johannes och ---- glömde namnet just, pinsamt! för att hämta oss. De är Lowes gamla barndomskompisar som jag även träffade för 2 år sen när vi var nere. Sjukt nice, dom är mycket trevliga! Vi svängde in till en ungdomsgård (Efter att jag käkade min livs första kebab-pizza(den var faktiskt god)) där vi lirade Guitar Hero och klättrade.

På torsdagen hade jag en date med Johan aka Roar som bor i Nässjö, ca 2 mil från Bodafors, och det var riktigt skoj att träffa min bästis lite mera än den korta stunden i göteborg. Jag fick se hans lägenhet, vi kikade på massa strunt, gjorde staden Nässjö orsäker när vi tog en fika på staden. Sjukt go grabb det där, vi skrattade som galningar mest hele tiin! ;)På kvällen när jag kom hem hjälpte jag och Lowe till med att plocka lingonris, kvistar mm för att göra hjärtana som skulle med till bröllopet...22.30 var vi klara, dte var becksvart och blixtrarna avlöste varandra..

På fredagen steg vi upp klockan 06 för att göra oss klara inför resan upp mot Stockholm, närmare bestämt Trosa och Tullgarns slott (Kungens sommarslott tydligen) där bröllopet mellan Mattias och Kenix. Mattias är Lowes äldsta brorsa som numera bor i Hongkong och Kenix är hans kärlek från deras gemensama skolgång i Shweitsh. De hade kommit till Sverige för att gifta sig och träffa släkt osv. I hongkong är det svårt att få äktenskaptillstånd vilket bör tilläggas. Med sig hade Kenix familjen och vänner, säkert 20 Kineser var på plats. (Amagad, tänk er middagen, kinesiksa, engeleska och svenska om vart annat).. Oj nu rusade jag i förväg igen.. Humm! Iaf, bröllopet hölls på Tullgarns slotts park ute i det vackra men kalla vädret. Bruden och Brudgummen anlände i häst och vagn, Kenix hade världens vackraste klänning på sig (jag skojar inte) får säkert någon bilp på den så ska ni få se. Champange och middag i k-märkta Orangeriet (Kungens gamla växthus från 1700-talet), väldigt god middag med fulla (?!) stockholms snobbar, DET var en höjdare haha! Tal, presenter, tårar, mat, dryck, dans...

Natten sov vi i hästens sängar på herrgården brevid slottet, guu see sköönt! Lördagen var födelsedags middag för Lowes morsa Lena, 60 år, vi följde med Lowes bror Fredrik in till staden för att sova i hans lägenhet lördagkväll. Han var världens sötaste fru och deras Asta som är två är är en supersöt unge. Som har adopterat mig och blitt fotokändis. exakt ALLA kineser visste allt om henne och hon var den näst mest fotograferade under hela helgen tror jag nog. På lördagkväll drog jag Fredrik, Lowe och den nya maken Mattias ut och gjorde söder osäkert. Även kallad SoHo ;) Kineserna hade roat sig hela dagen med Skansen, shopping, Vasa, etc.. Busy busy day.. Vi 4a tog en öl på ett shysst hak (och som det regnade) och efter dte sprang vi in i en ashärlig Indisk restuarang. Maten var huuur god som helst verkligen och sen drog vi vidare..

Ahhh nu får jag slut på ord.. Men i exktremt korta drag nu ra: Söndagen var vi ute med Asta, Fredrik och Maria i parken, hängde med säker 30 barn till där haha. Och shit vad alla unga föräldrar ser trendiga ut! Amagad! och nej, jag är INTE det minsta sugen, jag lovar! Vi åkte ut till Arlanda med Cityexptressen, najs! Flyget hem och ... Here I am! Hemma igen, guu see sköönt!

Jobbet börjar imorrn, DET känns inte det minsta roligt men.. Jag får la ta det som en man.. och pallra mig dit.. ahh.. Lite wow nu ra...

Ska lägga upp bilder från partyt sedan, jag vet ni är nyfikna! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0